برگزاری نشست مشترک فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مدیران ارشد مجتمع مس سونگون
تاریخ ایجاد خبر : 1399/4/3
ساعت ایجاد خبر : 10:10
شماره خبر : 1924
کمیته اجرایی تفاهم نامه همکاری های علمی و فناوری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مجتمع مس آذربایجان (سونگون) روز دوشنبه دوم تیر ماه 1399 در محل مجتمع مس سونگون با حضور هیات رئیسه پارک و مدیران ارشد مجتمع مس و همچنین جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و یک تیم فنی از شرکت ساتکو برگزار شد

این جلسه سیزدهمین نشست مشترک دو مجموعه بود که به صورت مستمر در اجرای تفاهم نامه همکاری های علمی و فناوری فیمابین دو مجموعه برگزار میگردد. در این سلسله نشست ها ضمن بررسی  موضوعات مربوط به گسترش همکاری های فیمابین ، پروپوزال های ارائه شده توسط تیم های فنی متشکل از شرکت های فناور و دانش بنیان در زمینه رفع چالش ها و مشکلات مجتمع مس مورد ارزیابی قرار میگیرد. 
دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری در این نشست ارتباط پارك و شركت مس را يك مورد نمونه از ارتباط موثر صنعت و مراكز تحقيقاتي و فناوري توصيف كرد و از جديت و همکاری شایسته شركت مس تقدیر و تشكر كرد. دکتر واعظی در ادامه خواستار اعلام اولويت هاي اصلي شركت مس در حوزه فناوري برای سال 1399 شد.
مهندس شریفی مدیر عامل شرکت مس سونگون، در این جلسه از شرکت ها فناور و اعضای هیات علمی و پارک  های علم و فناوری دعوت کرد تا در زمینه ی چرخه بازیافت مواد باطله حاصل از استخراج مس با استفاده از فناوری های نوین تمام توان علمی خود را بکار گیرند.شریفی از آمادگی مجتمع مس برای حمایت  همه جانبه از طرح ها و فناوری های مرتبط با حفظ محیط زیست در مجتمع مس خبر داد. 
در ادامه تیمی از اعضای هیات عملی دانشگاه زنجان و پارک علم و فناوری زنجان به سرپرستی دکتر مرادخانی رئیس پارک  علم و فناوری زنجان که در این جلسه حضور داشتد، در خصوص کاربرد داده کاوی و هوش مصنوعی در صنایع معدنی سمیناری ارایه کردند و از قسمت های مختلف مجتمع مس آذربایجان بازدید نمودند.
. رئوس مذاکرات انجام شده در این نشست به شرح زیر بود.
- ارائه گزارش عملکرد کمیته اجرایی مشترک پارک و مجتمع مس در سال 98
- پیگیری مصوبات جلسات قبلی و تصمیم گیری در خصوص پروپوزالهای ارائه شده
-بازدید تیمی از محققین دانشگاه زنجان از قسمتهای مختلف مجتمع مس برای توسعه همکاری های فیمابین 
- ارائه گزارش شرکت ساتکو در خصوص روند پیشرفت قرارداد فیمابین پارک، شرکت ساتکو و مجتمع مس سونگون