رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران ( ایپک اکسپو ) با حضور استاندار آذربایجان شرقی
Created Date : 6/30/2020 5:09:55 PM
Created Time : 17:9
News ID : 1934
به همت یک شرکت فناور مستقر در پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی صورت پذیرفت

  اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران ( ایپک اکسپو ) ، روز سه شنبه 10 تیر ماه 1399 با حضور استاندار آذربایجان شرقی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ، شهردار تبریز، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، و جمعی از مدیران صنایع و سازمان های استان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز رونمایی شد.

 دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن قدردانی از محققین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز در زمینه طراحی و راه اندازی این سامانه ،  توسعه و پیشرفت جوامع بدون توجه به استفاده هرچه بیشتر از بسترها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌ ناپذیر دانست. وی، رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی ایران را اتفاقی بسیار مبارک قلمداد کرد و ادامه داد: افزایش چنین فعالیت‌های ارزشمندی، علاوه بر کاهش هزینه و انرژی، امکان عرضه محصولات در سطح بین‌المللی و حضور در فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف جهانی را فراهم می‌کند.
 
پورمحمدی با قدردانی از نقش ارزنده بخش خصوصی و فعالان بخش تولید در حمایت از نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا، خاطرنشان کرد: کارآفرینان و صنعتگران ما در این شرایط حساس نیز نشان دادند که همواره و در هر شرایطی برای رفع مشکلات، تلاش می‌کنند. استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد در سایه برنامه‌ریزی‌های صحیح و عملیاتی و همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد اقدامات موثری برای تحقق شعار جهش تولید باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات پارک در زمینه حمایت از فناوران و کارآفرینان استان گفت:  هم اکنون وارد انقلاب صنعتی چهارم و عصر  اقتصاد دیجیتال شده ایم. عصر اقتصاد دیجیتال به معنی فراهم شدن  فرصت های برابر،  شکل گیری  بازارهای فاقد واسطه ، فروش به قیمت رقابتی،  خرید به نازلترین قیمت، ، فشرده شدن زمان و مکان است . دکتر واعظی افزود مطابق آمار مرکز آمار ایران،  سهم اقتصاد دیجیتال از  GDP  کشور در سال 1397  پنج و نیم  درصد می باشد که برای یک اقتصاد نفتی امید بخش است.  دکتر واعظی عنوان کرد به عنوان مثال شرکت دیجی کالا در سال 1397 در رتبه بندی جهانی، در جایی که شرکت آمازون رتبه 1 را دارد رتبه 8 جهانی در فروش اینترنتی را کسب نموده و این مایه افتخار و مباهات کشور  است و قابلیت ها و خدمات ایپک اکسپو از دی جی کالا هم بالاتر بوده و علاوه بر فروش ، نمایشگاه اینترنتی نیز میباشد. دکتر واعظی افزود  اقتصاد دیجیتال بعد از شیوع کرونا  اهمیت دوچندان پیدا کرده است  به طوری که کسب و کار هایی که زیرساخت های دیجیتال بهتری داشتند توانستند از مشکلات ناشی از کرونا به سلامت و با حداقل تاثیر گذاری عبور کنند.

دکتر بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، خانم دکتر اکبری سر گروه طراحی سامانه ایپک اکسپو،   ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز،  شریف زاده رئیس انجمن مدیران صنایع،  امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و  سلطانی نایب رئیس اطاق بازرگانی دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

مراسم با رونمایی از سامانه و امضای پوستر نمایشگاه مجازی سه بعدی توسط استاندار  آذربایجان شرقی خاتمه پذیرفت.