بازدید رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از فرایند تکمیل چهار پروژه تولید انبوه محصول دانش بنیان
Created Date : 6/20/2020 11:54:27 AM
Created Time : 11:54
News ID : 1921
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از روند تکمیل چهار پروژه بزرگ دانش بنیان در تبریز بازدید کرد

 پروژه خط تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی، توسط شرکت دانش بنیان "نوين انديش سهند آرام " مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  برای تولید تیوب لیزر سیلد در حال  آماده سازی می باشد. این کارخانه  به وسعت 6000 متر مربع به عنوان اولین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک در خاورمیانه است و ظرفیت تولید 50 تیوب لیزر  در روز را دارد.هم اکنون 97 درصد از مراحل راه اندازی این خط تولید به اتمام رسیده است.  فناوري توليد اين محصول تا کنون در انحصار كشورهاي انگلستان، آمريكا، آلمان و چين بود . با دستیابی به این فناوری، اكنون ایران در جمع پنج كشور تولیدكننده تیوب های لیزری قرار گرفته است. با اتمام این پروژه تولید  سالانه 15000  تیوپ لیزری در داخل کشور فراهم خواهد شد . تیوب لیزر در زمينه هاي مختلفي همچون دستگاه های برش ، حكاكي روي فلز ، چوب ،چرم، لايه برداري در پزشكي، و حتي در زمينه های نظامي کاربرد دارد.

خط تولید دوم مربوط به بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی کشور می باشد که توسط شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار به مساحت 14000 متر مربع و با سرمایه گذاری به مبلغ 400 میلیارد ریال مراحل تکمیل نهایی خود را طی میکند. این پروژه در شهرک صنعتی سهند آذران در شرق تبریز در حال اجراست و تا کنون پیشرفت 95 درصدی داشته است . با اتمام پروژه و افتتاح آن علاوه بر افزایش میزان تولید ، زمینه اشتغال بیش از 300 نفر فراهم خواهد شد. شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار هم اکنون 70 درصد بردهای الکترونیکی مورد نیاز صنایع لوازم خانگی کشور را تامین می نماید.

سایت جدید کارخانه تولید -ماشین آلات صنایع معدنی ،ماشین آلات صنایع نفت و گاز و صنایع سلولزی،  سومین پروژه ای بود که مراحل تکمیل آن در شهرک صنعتی تبریز 4  مورد بازدید قرار گرفت. شرکت دانش بنیان شیمی ، پژوهش صنعت، با سرمایه 300 میلیارد ریالی در فضایی به وسعت 27000 متر مربع این کارخانه را آماده و تجهیز نموده و زمینه اشتغال مستقیم برای 100 نفر را فراهم کرده است.  این شرکت تا کنون قطعات متعددی  برای صنایع کشور بومی سازی کرده است و در زمینه تعمیق ساخت داخل کارهای باارزشی انجام داده است.

 خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها، که توسط شرکت دانش بنیان صنایع محرکه آذران پیستون، مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تجهیز و راه اندازی شده است چهارمین پروژه برنامه بازدید بود. خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها با سرمایه 15 میلیارد ریالی در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تجهیز و راه اندازی شده و در این پروژه انواع پیستون های کمپرسورهای پالایشگاهی Nuovo،  پیستون کمپرسور Hino  و  پیستون  تراکتورهای پرکینز تولید می شود. این خط تولید در فضایی به وسعت 1500مترمربع و پیشرفت 90 درصدی دارد.

گفتنی است این پروژه ها  به زودی همزمان با سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و به استان آذربایجان شرقی افتتاح خواهند شد.