تخصیص تسهیلات چهار میلیارد ریالی به شرکت های فناور استان
Created Date : 5/12/2020 3:14:09 PM
Created Time : 15:14
News ID : 1907
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تخصیص تسهیلات ویژه به شرکت های فناوری که کسب و کار آنها به علت بیماری کرونا آسیب دیده خبر داد

دکتر واعظی در پنجمین جلسه کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از اختصاص تسهیلات به شرکتهای فناور استان که کسب و کار آنها از شرایط فعلی جامعه ناشی از بیماری کرونا آسیب دیده اند خبر دادند و افزود، سقف این تسهیلات برای هر شرکت چهار میلیارد ریال  با بهره ۹ درصد و دوره تنفس شش ماهه است. این تسهیلات  از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های مذکور اختصاص یافته و  از طریق پارک علم و فناوری و با عاملیت مالی صندوق پژوهش و فناوری ارس پرداخت خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجانشرقی در ادامه تعداد شرکت های فناور فعال در استان را  800 شرکت عنوان کرد و افزود از این شرکتها تعداد 158 شرکت مجوز دانش بنیان دارند و خوشبختانه تعدادی از آنها در عرصه مقابله با کرونا فعالیتهای مطلوبی در سطح کشور و استان انجام داده اند.

دکتر واعظی با اشاره به جلسه اخیر ریاست محترم جمهوری با روسای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری افزود، پیرو این جلسه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت علوم وارد مذاکراتی شده اند تا بخشی از اعتبارات یک میلیارد یورویی اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا به مراکز دانشگاهی و فناوری و شرکتهای فناور که در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند اختصاص یابد.

در ادامه نشست تعدادی از شرکتهای دانش بنیان استان ضمن ارائه گزارش اجمالی از اختراع یا طرح مرتبط در مقابله کرونا و مزایای آن، درخواستهای خود در زمینه اخذ تسهیلات مالی و یا اخذ مجوزهای قانونی تجاری سازی محصولات خود را به اطلاع اعضای کمیته رساندند و مقررشد کمیته درخواستهای شرکتها را جهت تسریع در امور به مراجع قانونی ذیصلاح ارجاع دهد.

پنجمین جلسه کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور نمایندگان بیش از 15 دانشگاه و وموسسه پژوهشی استان و تعدادی از شرکتهای دانش بنیان دارای اختراع در عرصه مقابله با کرونا در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار گردید.