دومین مرکز رشد فناوری های فرهنگی کشور در تبریز راه اندازی می شود
Created Date : 2/27/2020 11:05:33 AM
Created Time : 11:5
News ID : 1889
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با اراده نیوز عنوان کرد

به گزارش اراده نیوز؛ رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : این مرکز با هدف حمایت از ایده ها، ابتکارات و خلاقیتهای حوزه فرهنگی و هنری ایجاد خواهد شد.
دکتر واعظی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید فناوری وارد حوزه فرهنگ شود خاطرنشان کرد : مرکز رشد فناوری های فرهنگی تلاش خواهد کرد تمام بازیگران و فعالان بخش فرهنگ و هنر استان را برای تولید و به کارگیری فناوری های نوین در این حوزه در یک مجموعه گردهم آورد.
وی درباره زمان آغاز فعالیت این مرکز هم گفت : هم اکنون در حال بررسی مکان مناسب در مرکز کلانشهر تبریز برای استقرار این مرکز هستیم.
اولین مرکز رشد فناوریهای فرهنگی در کشور در سال ۹۳ در شهر مشهد راه اندازی شده است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه تعاون تبریز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک این شهر در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر واعظی افزود : تفاهم‌نامه ایجاد این مرکز آذرماه امسال بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پارک علم و فناوری استان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که بر اساس آن ، شرکتهای تعاونی دانش بنیان استان در این مرکز مستقر خواهند شد.
به گفته معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراکز نوآوری و توسعه تعاون به منظور ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش تعاون و توسعه فناوری در این بخش، تا پایان سال در ۱۲ استان کشور راه اندازی می شود.