اولین دوره مسابقات بین المللی رباتیک ، به میزبانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی سال آینده برگزار می شود
Created Date : 2/13/2020 8:20:16 PM
Created Time : 20:20
News ID : 1885
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات مهارت رباتیک تبریز خبر داد

دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات مهارت  رباتیک تبریز که به همت اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد از برنامه ریزی به عمل آمده توسط پارک برای برگزاری مسابقات  بین المللی رباتیک در تبریز با حضور سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان خبر داد. دکتر واعظی گفت: رایزنی های لازم و مقدمات برگزاری این مسابقات فی مابین سه کشور با محوریت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  در حال انجام است و سال آینده اولین دوره این مسابقات در تبریز برگزار میشود و دوره های بعدی در ترکیه و آذربایجان اجرا خواهد شد. رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد، این مسابقات در دور اول در  دو بخش ربات های جارو کننده و  ربات های حمل کننده مایعات برگزار خواهد شد و فراخوان ثبت نام آن پس از انجام هماهنگی های لازم بین سه کشور یاد شده اعلام خواهد شد. رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی شرکت کنند گان در این رقابت ها را برای عضویت افتخاری در پارک علم و فناوری در قالب طرح مهر فناوری دعوت نمود و از آمادگی پارک برای حمایت از تیم های حاضر در این مسابقات خبر داد.

 اولین دوره مسابقات مهارت  رباتیک تبریز روز پنجشنبه 24 بهمن ماه 1398  با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برندگان در محل مجتمع شماره 3 اداره کل فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد. این رقابتها به  همت  اداره کل فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و با حمایت مالی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  در دو بخش دانش ‌آموزی و آزاد به مدت دو روز  برگزار شد.

در این مراسم دکتر عظیمی راد  دبیر علمی مسابقات گزارشی از روند برگزاری مسابقات ارائه نمود و عنوان کرد: مسابقات درسه  بخش با عناوین لیگ ربات های فوتبالیست با حضور 26 تیم ، لیگ ربات های نمایشی با حضور 14 تیم  و لیگ ربات های کشاورز با حضور 4 تیم ، در دو دسته دانش آموزی و آزاد از 23 الی 25 بهمن بر گزار شد و از نظر کمی و کیفی از سطح بالایی برخوردار بود.

 مراسم اختتامیه این مسابقات با معرفی تیم های برگزیده و اهدا جوایز به کار خود پایان داد.